Pædagogisk Udviklingskonsulent

Jo Gudmand-Høyer

Albertslund Kommune

Mette Louise er god til at lytte. Hun er velforberedt og tro mod vision og designmanual – og samtidig god til at sparre og komme med vilde forslag. Mette Louise udfordrede os fx til at gå op i et markant A3-format, så vi fik masser af plads til fotos af det levede liv i børnehuse og dagpleje. Vi ville gerne sætte hverdagsbilleder og oplevelser på vores udviklingstemaer og vision – at det er rart, sjovt og udviklende at være barn i Albertslund. Resultatet er en strategi, som vækker opsigt og som ikke forsvinder i A4-bunken. Den må gerne være lidt besværlig og sætte gang i samtaler mellem alle i området – fra børn til borgmester. Mette Louise har givet strategien et udtryk, man får lyst til at gribe ud efter og kigge i.

_psykiatrien_testimonial

Kommunikationschef

Anita Lykke

PSYKIATRIEN I REGION SYDDANMARK

Mette Louise er den mest perfektionistiske grafiker, jeg nogensinde har arbejdet sammen med. Hun er både grundig og kreativ og gør, hvad hun skal – og mere til. Når jeg afleverer en opgave til Mette Louise, er jeg sikker på, at hun ikke bare gør det, jeg siger. Hun kommer med sit eget kreative bud og udfordrer os på vores designmanual – nogle gange til kanten, og det bliver det godt af. Mette Louise er tro mod rammerne og får samtidig tilført nye dimensioner, der er stærkt medvirkende til, at vi bliver set.

Se case

_temba_safari_testimonial

Strategisk rådgiver

Anne Hegtmann

OBJECTIVE

Mette Louise er god til at arbejde for projektets bedste og være tro mod konceptet. Når det på den korte bane måske ville være lettere at hugge en hæl og klippe en tå, holder Mette Louise både sig selv og kunden fast på den visuelle idé, så resultatet bliver professionelt og brager igennem. Mette Louise tager ansvar i hele processen og tænker ikke bare i tid og penge. Der bliver brugt den nødvendige energi i den indledende fase til at afklare, hvad kunden vil sige for at få det rette udtryk. Og projektet slippes ikke, før alle detaljer er på plads. Navnet P19 er lige i øjet – det er i detaljen og det ”pernittengrynede”, at den overbevisende helhed opstår. Mette Louise går lige dét ekstra stykke, fordi projektet bare bliver bedre af det. Hun er lydhør, kreativ og super professionel!

Se case

_da_danmark_testimonial

Projektmedarbejder

Tobias Mortensen

DA DANMARK BLEV TIL

”Da Danmark blev til” var et helt nyt projekt. Mette Louise var tålmodig og tog ansvar i hele processen. Hun var god til at inddrage mig i sit arbejde, så tekst og grafik hænger fuldstændig sammen. Et super fedt samarbejde!

Vi ville lave en utraditionel guide, som er tro mod historien, men med et moderne, overraskende og nærmest funky formsprog. En guide, som folk har lyst til at gemme og åbne igen og igen.

Mette Louise gik på eget initiativ på Nationalmuseet for at tale med forskerne og få vikingetidens og middelalderens grafiske udtryk og farveskala ind under huden. Det lykkedes hende også at skaffe garnprøver i de rigtige farver. Det er gennemført og en research ud over det sædvanlige. De museumsinspektører og formidlere, jeg har vist guiden, er vildt imponerede.

Se case

_graenselos_testimonial

Projektleder

Trine Friedrichsen

KREATIV METAPOL

Jeg har ikke før arbejdet med magasiner og vidste ikke, hvor omfattende det er at briefe leverandører, indhente tekst og fotos, gøre klar til tryk osv. Mette Louise lavede som det allerførste en realistisk detaljeret tidsplan med deadlines, som blev mit styrende værktøj i hele processen. Allerede tidligt udviklede vi den visuelle identitet og farveholdning. Det hjalp os til at stå fast undervejs og få en gennemført grafik. Når man vil formidle noget om børn og unge, kan det nemt blive et stereotypt ’børnet’ univers med pangfarver, hvor der sker rigtig meget på siderne. Mette Louise har fundet et stærkt og levende udtryk, der får magasinet til at fungere som en helhed, selv om det består af mange meget forskellige dele – endda også på både svensk og dansk.

Se case

_drengebog_testimonial

Redaktør

Lea Carlsen

POLITIKENS FORLAG

Som de fleste bogproduktioner skulle Politikens Store Drengebog realiseres inden for en stram deadline. Mette Louise var hurtig til at aflæse målgruppen og komme med et enkelt og ligetil design, som kunne lade sig gøre inden for tidshorisonten. Selv om bogen er en ’straight forward’ håndbog, tilførte hun et univers af råhed, sjov og leg, som gør noget ekstra for bogen og går rent ind hos målgruppen. Jeg blev simpelthen så glad, da jeg – tidspresset – åbnede pdf’en med det første oplæg. Det var spot on med det samme.

Se case

_fuglsang_haver_testimonial

Have- og landskabsarkitekt

Janne Fuglsang

FUGLSANG HAVER

Mette Louise fornemmer personen bag virksomheden, når hun udvikler visuel identitet. Det er afgørende for en enmandsvirksomhed som min, hvor kunderne i høj grad køber en personlig rådgivning. Mette Louise hjalp mig til at blive mere klar på min ydelse og stil og differentiere mig tydeligt i forhold til konkurrenterne. Vi har arbejdet med et enkelt formsprog modsat et mere romantisk og blomstrende formsprog, og det er helt bevidst og i tråd med min forretningsplan.

Se case